Αν και η υδρογονοκίνηση βρίσκεται σε εμβρυικό στάδιο, η ανάγκη για εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών ρύπων θα πείσει και την αγορά και τους καταναλωτές να στραφούν σε ένα καύσιμο για το οποίο μέχρι πρότινος γνώριζαν ελάχιστα. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μεταφορές με πρόσφατη εξέλιξη τη δοκιμή του σε τρένα αλλά και τη διευρυνόμενη χρήση ποδηλάτων που κινούνται με υδρογόνο.
Μια καινοτομία η οποία γίνεται αισθητή στην καθημερινότητα των ευρωπαϊκών πόλεων είναι η χρήση ποδηλάτων με υδρογόνο. Η γαλλική εταιρεία Pragma Industries αποτελεί πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα καθώς είναι η πρώτη που άρχισε την εργοστασιακή παραγωγή ποδηλάτων, τα οποία κινούνται με υδρογόνο.
Τα υδρογονοκίνητα ποδήλατα δεν διαφέρουν αισθητικά με τα συμβατικά, ωστόσο το κόστος τους είναι αρκετά υψηλότερο καθώς φθάνει τα 7.5000 ευρώ ενώ απαιτούνται και επενδύσεις για τους σταθμούς ανεφοδιασμού (κόστους 30.000 ευρώ έκαστος).
Μέχρι στιγμής τα ποδήλατα προορίζονται για χρήση από δημόσιους οργανισμούς και επιχειρήσεις (κυρίως τουριστικές) ενώ η Pragma προσπαθεί να μειώσει το κόστος τους ώστε να καταστούν προσιτά και για τους ιδιώτες.
Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο με την ονομασία Alpha μπορεί να διανύσει μια απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων με μια δίλιτρη δεξαμενή υδρογόνου, δηλαδή όσο κι ένα ποδήλατο που κινείται με ηλεκτρική μπαταρία. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο έχει πολύ υψηλότερη απόδοση καθώς κιλό υδρογόνου περιέχει περίπου 600 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου βάρους ενός κιλού.
Η Pragma παρήγαγε 100 υδρογονοκίνητα ποδήλατα το 2017 και αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της στα 150 το 2018. Έχει ήδη λάβει παραγγελίες από Νορβηγία, ΗΠΑ, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία.
Όπως αναφέρει η επιχείρηση για την τροφοδότηση του μηχανισμού με υδρογόνο πρέπει να τηρούνται υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας. Για το λόγο αυτό διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από ρεζεβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου, τα οποία είναι προσαρμοσμένα στα προϊόντα της. Συγκεκριμένα για το ποδήλατο Alter διατίθενται ευέλικτα συστήματα τα οποία χωρούν σε ένα σακίδιο ώμου ενώ η βιομηχανία θα μπορεί να έχει στατικές μονάδες αποθήκευσης δυναμικότητας 10.000 λίτρων. Η επιχείρηση διαθέτει επίσης ηλεκτροκίνητα ποδήλατα όπως είναι το Alter Parmi των οποίων η χρήση αυξάνεται καθημερινά μέσα στις πόλεις. Ωστόσο, σε αντίθεση με το υδρογόνο, τα ηλεκτρικά ποδήλατα, έχουν το μειονέκτημα ότι απαιτούνται αρκετές ώρες για να φορτιστεί η μπαταρία τους.
Tips για την υδρογονοκίνηση
- Με την υδρογονοκίνηση στην κίνηση οχημάτων επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 20 – 30%, αύξηση ιπποδύναμης και ροπής κατά10 – 15%
- Το σύστημα υδρογόνου δουλεύει με όλα τα οχήματα.
- Με το υδρογόνο επιτυγχάνεται μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων έως και 80%. Συγκεκριμένα, το υδρογόνο κάνει "καθαρή" καύση. Όταν καίγεται με οξυγόνο παράγει μόνο νερό και θερμότητα. Όταν καίγεται με τον ατμοσφαιρικό αέρα, ο όγκος του οποίου αποτελείται κατά 78% από άζωτο, παράγονται επίσης μερικά οξείδια του αζώτου, σε αμελητέο ωστόσο βαθμό.
- Τα οχήματα υδρογόνου έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα καθώς νεφοδιάζονται σε ελάχιστα λεπτά όταν ένα ηλεκτρικό όχημα χρειάζεται πολλές ώρες για να γεμίσουν οι μπαταρίες του.
Πηγή:
http://www.insider.gr/epiheiriseis/energeia/73156/erhontai-ta-podilata-me-ydrogono-pics
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου