Δίκτυο κοινοχρήστων ποδηλάτων αποκτά σύντομα η Πάτρα. Ήδη έχουν τοποθετηθεί οι πέντε σταθμοί στάθμευσης των ποδηλάτων σε κεντρικά σημεία της πόλης και εντός του επόμενου 20ημερου αναμένεται να λειτουργήσει το σύστημα.
Τα σημεία που έχουν τοποθετηθεί οι σταθμοί των ποδηλάτων, μέσω των οποίων θα διατίθενται 30 ποδήλατα, είναι στο νότιο λιμάνι, στο πάρκινγκ «Καλεντζίωτη», στην πλατεία Τριών Συμμάχων, στην «Αγορά Αργύρη» από την πλευρά του ΚΤΕΛ και στο κάτω μέρος της πλατείας Γεωργίου.
Η χρήση των ποδηλάτων θα είναι, τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του συστήματος, δωρεάν στους χρήστες οι οποίοι θα πρέπει να εκδώσουν σχετική κάρτα μέσω της ΑΔΕΠ, η οποία υλοποιεί το πρόγραμμα.
Στους σχεδιασμούς της δημοτικής επιχείρησης, όπως δηλώνει στο thebest.gr, o Τάκης Τριανταφύλλου, Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, είναι να εκδοθούν 1000 κάρτες, οι οποίες θα διατεθούν στους ενδιαφερόμενους χρήστες, βάσει κριτηρίων.
Στόχος του δικτύου κοινόχρηστων ποδηλάτων, το οποίο για φέτος θα λειτουργήσει πιλοτικά, είναι να συμβάλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης, σε συνδυασμό με τα περιφερειακά πάρκινγ, τις «έξυπνες» στάσεις των λεωφορείων και τον ποδηλατοδρόμο από το νότιο λιμάνι μέχρι την Παπαφλέσσα, εντός της λιμενικής ζώνης.
Μιλώντας στο thebest.gr, η Άννα Γόγολα, Πολιτικός Μηχανικός, η οποία απασχολείται στους τομείς των μεταφορών και της βιώσιμης κινητικότητας και την έρευνα στο αντικείμενο της προώθησης του ποδηλάτου, ανέφερε ότι το σύστημα των κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι αρκετά διαδεδομένο στο εξωτερικό, ενώ εφαρμόζεται και σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας.
Ωστόσο, αναγνώρισε πως δεν υπάρχουν μετρήσεις για τη μέχρι σήμερα αποδοτικότητα του μέτρου από τους Δήμους.
Και για την περίπτωση της Πάτρας δεν υπάρχει μελέτη, ωστόσο όπως ανέφερε η Άννα Γόγολα, το μέτρο θα λειτουργήσει πιλοτικά, ώστε από την εφαρμογή του να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητά του.
«Η ζήτηση και ο σεβασμός προς την υπηρεσία θα δείξει εάν αξίζει να συνεχιστεί» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι «μαγικά δεν θα λυθούν τα θέματα πρέπει να πηγαίνουμε βήμα – βήμα».
ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Οι κάτοχοι της κάρτας θα μπορούν να παραλάβουν ποδήλατο, με τη χρήση της κάρτας τους, το οποίο θα μπορούν να σταθμεύσουν σε οποιαδήποτε σταθμό από τους πέντε.
Το σύστημα «χρεώνει» σε κάθε χρήστη το ποδήλατο, καταγράφοντας ποιος παίρνει το ποδήλατο, για πόση ώρα και που το αφήνει. Τον πρώτο χρόνο το σύστημα θα είναι δωρεάν, ενώ από τον επόμενο χρόνο, εάν και εφόσον θα συνεχιστεί το πρόγραμμα, θα υπάρξει μια μικρή χρέωση για του χρήστες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου