Δουλεύοντας σε μεγάλη ελληνική εταιρεία πληροφορικής, η οποία είχε αναπτύξει συστήματα πλοήγησης και τεχνολογίες για την παρακολούθηση της κίνησης στους δρόμους, ο Γιώργος Βουλγαρούδης γνώριζε από πρώτο χέρι πόσο δύσκολη γίνεται συχνά η μετακίνηση στα αστικά κέντρα. Αυτό, καθώς και η ολοένα μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των κατοίκων των πόλεων για το περιβάλλον τον έπεισαν το 2008 πως για αρκετούς θα ήταν καλοδεχούμενο ένα εναλλακτικό και «πράσινο» μέσο μεταφοράς, όπως τα κοινόχρηστα ποδήλατα.
«Εκείνη τη χρονιά ίδρυσα την εταιρεία BrainBox, για να δοκιμάσω στην ελληνική πραγματικότητα την ιδέα του bike sharing, δηλαδή τα δίκτυα δημόσιων ποδηλάτων που οι χρήστες θα μπορούν να νοικιάζουν από αυτόματους σταθμούς, για όσο χρόνο τα χρειάζονται» λέει ο ίδιος στην «Κ». Το EasyBike, όπως ονόμασε την ιδέα η BrainBox, άρχισε να εξαπλώνεται αρκετά γρήγορα, με χρηματοδότηση είτε από δήμους είτε από εταιρείες-χορηγούς. «Σήμερα, έχουμε 75 σταθμούς ενοικίασης σε 14 ελληνικές πόλεις, αλλά και σε 2 στην Κύπρο και την Πολωνία, με 1.500 ποδήλατα που έχουν χρησιμοποιήσει ήδη πάνω από 14.000 άνθρωποι» συμπληρώνει.
Ο κ. Βουλγαρούδης ήταν ένας από τους ομιλητές σε εκδήλωση που πραγματοποίησε προ ημερών η Cosmote για την «οικονομία του διαμοιρασμού» (sharing economy) - δηλαδή για υπηρεσίες που, όπως και στην περίπτωση του EasyBike, επιτρέπουν σε καταναλωτές να νοικιάζουν κοινόχρηστα προϊόντα ή να ανταλλάσσουν μεταξύ τους αγαθά. Σε ένα ακροατήριο κυρίως με φοιτητές και νέους, αφού σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργεί αυτή η νέα τάση, ο διευθυντής Μάρκετινγκ της Cosmote Σπύρος Λούρος σημείωσε πως μια από τις βασικότερες αιτίες για τη διάδοση του sharing economy είναι τεχνολογίες όπως το mobile internet, για την πρόσβαση των χρηστών σε αυτές τις υπηρεσίες απ’ όπου κι αν βρίσκονται.
«Η οικονομία του διαμοιρασμού αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία της και στην Ελλάδα» ανέφερε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Δημήτρης Μαύρος, παρουσιάζοντας δύο έρευνες για το social sharing, που έγιναν για λογαριασμό της Cosmote. Σε αυτές, το 25% των συμμετεχόντων δήλωσε πως γνωρίζει τι σημαίνει ο όρος, αν και μόλις το 8% έχει αξιοποιήσει μια ανάλογη υπηρεσία. Παρόλο που τα νούμερα δείχνουν πως η απήχηση του sharing economy παραμένει αρκετά μικρότερη απ’ ό,τι στο εξωτερικό, η δυναμική φαίνεται από το δημογραφικό προφίλ των Ελλήνων που έχουν χρησιμοποιήσει μια τέτοια λύση, στο οποίο υπερτερούν οι ηλικίες 25-34 ετών (66%).
Στην ίδια εκδήλωση μίλησαν επίσης ο εκπρόσωπος της Airbnb, Christopher Cederkog, και η Kerstin Rodgers, πρωτοπόρος του κινήματος των Supper Club στη Βρετανία. Εκτός από το Airbnb για την ενοικίαση σπιτιών και δωματίων, στη χώρα μας διατίθενται επίσης υπηρεσίες σαν το Jamjar και το Etsy για αγοραπωλησίες χειροποίητων αντικειμένων, και ιστοσελίδες για την ενοικίαση σπιτιών στην Αθήνα σε ξένους φοιτητές (StayInAthens). Επιπλέον, υπάρχουν εφαρμογές και σάιτ για να μοιράζεται κανείς με άλλους χρήστες διαδρομές με το ίδιο Ι.Χ., και άρα το κόστος της βενζίνης (Carpooling, HopIn), αλλά και πλατφόρμες για την ανταλλαγή βιβλίων (Book4Book, BooksMania, Bookukoo).
Με βάση τα στοιχεία της MRB, στην πρώτη τριάδα των προτιμήσεων των Ελλήνων βρίσκονται η συνεπιβίβαση, οι online αγοραπωλησίες χειροποίητων ειδών και τα κοινόχρηστα ποδήλατα. «Κατά τη γνώμη μου, το γεγονός ότι ήδη διατίθενται τόσες υπηρεσίες στη χώρα μας, οι οποίες μάλιστα απαντούν σε πραγματικές ανάγκες όπως η εξοικονόμηση χρημάτων στην κρίση, σημαίνει πως τα επόμενα χρόνια η οικονομία του διαμοιρασμού θα γνωρίσει μεγαλύτερη απήχηση. Από την άλλη πλευρά, στο πλαίσιο του sharing economy υπάρχει χώρος για πολλές ακόμη φρέσκιες ιδέες, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέες και πετυχημένες ελληνικές επιχειρήσεις», καταλήγει ο κ. Βουλγαρούδης.
Πηγή:
http://www.kathimerini.gr/810122/article/oikonomia/epixeirhseis/otan-moirazomaste-podhlata-diadromes-spitia-vivlia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου