Το ποδήλατο ήταν και θα είναι ένας τρόπος μετακίνησης που επιλέγουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι με την πάροδο του χρόνου, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Αυτό μας δείχνουν και οι μελέτες που εκπονούνται τελευταία. Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, το μέγεθος της αγοράς ποδηλάτων (σε τεμάχια) ανήλθε σε 279.200 το 2012, με το Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής να διαμορφώνεται σε -0,6% την περίοδο 2009-2012, ενώ ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής σε αξία, διαμορφώθηκε σε -5,2% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
Το 2013 ήταν μια χρονιά όπου η αγορά ποδηλάτων παρουσίασε μια μικρή πτώση, η οποία εκτιμάται σε επίπεδα της τάξης του 4% - 6% (σε τεμάχια) σε σχέση με το 2012 και 6% - 8% σε αξία. Με την προϋπόθεση ότι οι οικονομικές συνθήκες θα βελτιωθούν, το 2014 προβλέπεται σταθεροποίηση της αγοράς των ποδηλάτων.
Ο κ. Αδάμ Ρεγκούζα, ο συντάκτης της παραπάνω μελέτης, αναφέρει ότι ο ανταγωνισμός που βιώνει αυτός ο κλάδος είναι ιδιαίτερα έντονος, ιδιαίτερα στις ίσης δυναμικότητας επιχειρήσεις, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια αύξησης του μεριδίου τους στην εγχώρια αγορά, καθώς και στην προσφορά ποδηλάτων, τα οποία δεν παρουσιάζουν υψηλό βαθμό διαφοροποίησης, ανά κατηγορία. Επίσης, μεγάλος ανταγωνισμός υφίσταται και μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ποδηλάτων και των αλυσίδων λιανικής όπως είναι τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα παιχνιδιών, τα τεχνικά πολυκαταστήματα κλπ), κυρίως σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής.
Μεγάλο ποσοστό αύξησης μεριδίου αγοράς εκτιμάται ότι θα έχουν τα ποδήλατα trekking, που εντάσσονται και αυτά στα ποδήλατα πόλης, καθώς είναι ο τύπος ποδηλάτου που φαίνεται ότι προτιμούν οι χρήστες για τη μετακίνησή τους σε κοντινές αποστάσεις, έχοντας ως σκοπό την εξοικονόμηση κόστους, παράλληλα με την εκγύμναση.
Η χρήση και η συμβολή του ποδηλάτου κρίνεται και από τη συμβολή της Πολιτείας στην ανάπτυξη και τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών όπως την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, την εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών για ποδηλάτες, αλλά και με τη σωστή ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα οφέλη από τη χρήση του ποδηλάτου.
Η Ιταλία, η Γερμανία και η Ολλανδία έχουν τη μεγαλύτερη παραγωγή ποδηλάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με το μερίδιο της Ελλάδας να περιορίζεται στο 1,13%.
Πηγή:
http://www.tovima.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου